4 Ocak 2010 Pazartesi

Kisin Icinizi Isitacak Bir Deneyim: Yogi Cayi

Yoga ve Uzak Dogu'nin alternatif sifa yontemleri ile uzaktan yakindan ilgilenenlerin cok iyi bildikleri "Yogi Cayi" ile tanismam yaklasik 1 seneyi buluyor. Ilk defa Reiki 1. asama seminerini aldigimda sevgili Reiki Masterim Canan KIMER'in Amerika'dan getirttigi 'Yogi Tea India Spice'tan herhalde 5-6 bardak icmis ve icmeye doyamamistim. Bu tanisma donemim Nisan ayina denk gelmesine ragmen bu sifali cayi icmekten cok buyuk keyif almistim.



Amazon.com'dan bu tarz siparisleri malesef ki ulkemize getirtemedigimiz icin yurtdisi is seyahatlerimden birinde kendime bir benzerini buldum ve 'Yogi Tea African Spice' aldim, dukkandaki tum kutulari... Ancak bu caylar da esim Doga'nin yardimlariyla kisa surede bitti:) Artik bu cayi sadece yoga dersleri sonrasinda Yogarooms'ta icebiliyordum ki, gunun birinde demlenmemis sekilde bir tutam elime gecti!

Malzemeler:
  • Kakule
  • Cubuk Tarcin
  • Zencefil
  • Karanfil
  • Top Karabiber
  • Defne Yapragi
  • Siyah Cay

Hazirlanisi:

Bir demlik icin 4-5 adet kakule, kucuk bir parca cubuk tarcin, tarcin kadan zencefil, 5-6 adet karabiber, 2 adet karanfil, bir adet defne yapragi ve yarim corba kasigi cayi demlige koyun. Isterseniz direk icine su ekleyin ve isitin, isterseniz bildigimiz cay gibi demleyerek hazirlayin.

Ben her zaman demleyerek hazirliyorum, cunku misafirlerime aci gelmesi durumunda onlara acik verirken kendim en koyu kivamda icebiliyorum.

Bu cayin lezzetine ek olarak kokusu sizi cok rahatlatacak ve Yogi Cayi ozellikle yoga pratiklerinden sonra icilmesine karsin bagisiklik sistemini guclendirmesi ile ozellikle bu soguk kis gunlerinde tadabileceginiz ve vazgecemeyeceginiz bir tat olarak mutfaginizda her zaman yerini alacaktir.

3 yorum:

  1. MMMMM İçmede yanında yattt.. şimdiden rahatlarım bile ben(-:

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun canim, ben de simdi demlemeye kalkiyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Hemen denemeliyim Denizcim, afiyet şeker olsun:) Sevgiler, Dilek.

    YanıtlaSil